#DzieńMamy,  Książki,  Pomysł na prezent

#DzieńMatki | 3 propozycje literackie

Hej, hej! Kontynuuje propozycje prezentów na Dzień Mamy, ale przechodzę do propozycji, które można zakupić stacjonarnie. Czasu coraz mniej, więc obawiam się, czy zamówienia teraz złożone przez Internet mogłyby jeszcze zostać dostarczone do wtorku.

Dzisiaj na tapecie 3 propozycje literackie z trzech różnych kategorii.

  1. „Netflix. To się nigdy nie uda” – Marc Randolphkategoria dokument i reportaż.

Opis wydawcy:

Idea, wiara i przekonanie. Opowieść o tym, jak powstawał Netflix.

Dawno, dawno temu na rynku królowały stacjonarne wypożyczalnie filmów. Wszyscy naliczali kary za przetrzymywanie kaset, o streamingu wideo nikt jeszcze nie słyszał, a upowszechnienie się technologii DVD wydawało się równie bliskie, co wprowadzenie latających deskorolek. Tak właśnie wyglądał świat w 1997 roku, kiedy Marc Randolph wpadł na pewien pomysł: wykorzystać internet do wypożyczania filmów DVD. Razem z Reedem Hastingsem, głównym inwestorem, założył firmę, a sam objął fotel dyrektora generalnego.

Teraz, przy blisko 170 milionach subskrybentów, triumf Netflixa wydaje się czymś oczywistym, ale na początku niewielu wierzyło w ten rewolucyjny start-up, a na każdym kroku czaiły się przeszkody. Marc Randolph, który musiał przekonać własną matkę do zainwestowania w swój biznes, walczyć z padającymi serwerami w dniu uruchomienia serwisu, a nawet zachęcać Blockbustera do przejęcia firmy, teraz pokazuje, jak każdy wytrwały, obdarzony intuicją i determinacją człowiek może zmienić świat – nawet jeśli wszyscy wokół mówią, że to się uda.

Ta książka jest nie tylko opowieścią z pierwszej ręki o początkach legendarnego przedsiębiorstwa. To także odpowiedź na fundamentalne pytania o podejmowanie ryzyka tak w interesach, jak i w życiu prywatnym: Jak zacząć? Jak przetrwać rozczarowanie i klęskę? Jak poradzić sobie z sukcesem? Czym w ogóle jest sukces?

Od pomysłu, przez budowanie zespołu, aż po świadomość, kiedy należy odpuścić. Netflix. To się nigdy nie uda jest nie tylko doskonałą przypowieścią o spełnianiu marzeń, ale też jedną z najbardziej spektakularnych i mądrych lekcji przedsiębiorczości.

„Szampony dostarczane przez internet. Tak, to też pomysł, którego autorem jest Marc Randolph, założyciel Netflixa. Jeśli myślisz, że za wielomilionowym sukcesem stoi genialny pomysł, który spadł z nieba… przeczytaj tę książkę. Randolph z niesamowitym humorem opowiada drogę od prezentacji inwestycyjnej dla własnej matki, przez pierwsze biuro w motelu, do 150 milionów subskrybentów Netflixa dziś. Warto” – Paweł Tkaczyk, ekspert budowania marki, paweltkaczyk.com.

„To się nie uda – ile razy słyszeliście w życiu te słowa? Ta książka to szalona, zabawna i inspirująca historia o tym, że w życiu nic nigdy nie idzie zgodnie z planem i żeby osiągnąć sukces, czasem trzeba posłuchać siebie, a nie innych” – Bartosz Kicior, Interia.pl.

„Urzekająca opowieść z pierwszej ręki o wczesnych dniach start-upu, który osiągnął jeden z największych sukcesów w branży technologicznej. Wciągająca lektura dla każdego przyszłego przedsiębiorcy” – „The Washington Post”.

„Jeśli kiedykolwiek zastanawiałeś się, jak przekuć pomysł w międzynarodowy biznes – albo co się stanie, gdy spróbujesz – poczytaj o tym, jak Marc Randolph przedstawia świat start-upów z Doliny Krzemowej” – Decca Aitkenhead, „The Sunday Times”.

„Netflix powstał z wizji i kreatywnego DNA jednego człowieka – Marka Randolpha. Jako pierwszy dyrektor generalny stworzył kulturę organizacyjną w firmie i podwaliny późniejszej globalnej rewolucji, która zmieniła sposób, w jaki tworzymy i konsumujemy rozrywkę” – Gina Keating, autorka Netflixed: The Epic Battle for America’s Eyeballs.

Marc Randolph – jest współzałożycielem Netflixa, był też jego pierwszym dyrektorem generalnym, producentem wykonawczym serwisu internetowego oraz członkiem zarządu. Oprócz tego założył samodzielnie albo we współpracy kilka innych odnoszących sukcesy start-upów, służył za mentora początkującym przedsiębiorcom, a także zainwestował w liczne udane przedsięwzięcia technologiczne.

2. „How to. Jak? Absurdalnie naukowe rozwiązania codziennych problemów” – Randall Munroekategoria popularnonaukowa.

Opis wydawcy:

Najzabawniejszy i najmniej przydatny poradnik napisany przez genialnego autora niezwykle popularnego komiksu internetowego xkcd oraz bestsellerów What If? A co, gdyby? i Tłumacz rzeczy.

Zgłębiając najbardziej skomplikowane metody wykonywania prostych czynności, Munroe nie tylko utrudnia zadanie sobie i swoim czytelnikom – tak jak w fascynujący sposób czynił to w „What If? A co, gdyby?, tak i tu zachęca do eksplorowania najbardziej absurdalnych rozwiązań. Dzięki błyskotliwym infografikom i zabawnym ilustracjom How To? Jak? w absorbujący intelektualnie sposób pomaga lepiej zrozumieć naukę i technologie towarzyszące nam każdego dnia we wszystkim, co robimy.

3. „Współlokatorzy” – Beth O’Learykategoria romans.

Opis wydawcy:

Przewrotna historia miłosna bezbłędnie oddająca ducha naszych czasów!

Tiffy i Leon dzielą mieszkanie.

Tiffy i Leon dzielą jedno łóżko.

Tiffy i Leon nigdy się nie spotkali…

Tiffy Moore pilnie potrzebuje taniego lokum. Leon Twomey bierze nocne zmiany, bo rozpaczliwie potrzebuje pieniędzy. Choć ich przyjaciele sądzą, że to szaleństwo, oni znajdują idealne rozwiązanie: w ciągu dnia Leon będzie w ciasnej kawalerce odsypiał nocne zmiany, dzięki czemu Tiffy będzie miała to samo mieszkanie wyłącznie dla siebie przez resztę doby.

Ona właśnie zerwała ze swoim zazdrosnym chłopakiem i ledwo wiąże koniec z końcem, pracując w niszowym wydawnictwie, on bardziej dba o innych niż o siebie – nocami zajmuje się pensjonariuszami domu opieki, a każdy grosz odkłada na prawników, którzy wyciągną jego niesłusznie skazanego brata z więzienia.

Na przekór wszystkim i wszystkiemu, dwoje niezwykłych współlokatorów odkrywa, że jeśli wyrzuci się wszystkie zasady przez okno, można stworzyć całkiem przyjemne i ciepłe domowe ognisko.

Co sądzicie o tych pozycjach? Podzielcie się tym postem z innymi – poniżej jest przycisk Udostępnij.

Do następnego!

M.

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *

error

Podoba Ci się ten blog? Podziel się nim z innymi :)